Úvodná kapitola
Pri zrode tejto knihy bola zamilovanosť. Mladý chlapec – stredoškolák,
ktorý podľa svojej triednej učiteľky skúmal svet cez
ružové okuliare, sa zamiloval do svojho života a sníval vo veľkom.
Vraj jeho sny boli prehnané, no on pevne veril, že dokáže
veľké veci.
V tom istom čase, o pár kilometrov ďalej, bežný život jednej
rodiny narušil zápal karpálneho tunela matky, ktorá s plačom
sledovala, ako jej dávajú do sadry ruku iba dva týždne pred Vianocami.
Zhrozenie, ktoré cítila, narástlo vo chvíli, keď jej lekár
oznámil, že lieky, ktoré má užívať, sú nezlučiteľné s dojčením.
„A aj tak – ročné dieťa sa dá bez problémov odstaviť, veď už je
veľké.“
Matka však začala pátrať po riešení. Na internete, ktorý je veľmi
dobrý pomocník, natrafila na poradkyňu pri dojčení v meste,
kde žila. Tá jej telefonicky ochotne vysvetlila, že dieťa nemusí
odstaviť. Navrhla, aké lieky si má od lekára vyžiadať, aby mohla
naďalej dojčiť. Matka jej bola vďačná, ostali v kontakte a časom
sa stali dobrými kamarátkami.
O päť mesiacov neskôr sa v hlavnom meste konal krst knihy
„Praktický návod na dojčenie“, spojený s prednáškou Dr. Jacka
Newmana, kanadského lekára a svetového experta na dojčenie.
Na tejto prednáške sedela aj spomínaná matka a ani netušila,
že nádherný májový deň jej zmení život od základov. A bude
začiatkom dobrodružnej cesty, ktorá zmení aj životy iných. Cestou
domov povedala svojmu manželovi „O tom, čo sme počuli
od Dr. Newmana, sa musí dozvedieť čo najviac mamičiek a ja
urobím všetko pre to, aby to tak bolo!“
Presne táto túžba bola prvotným impulzom, ktorý rozhýbal
mnoho vecí. Do novembra bol hotový projekt na podporu
dojčenia, ktorý skĺbil pracovné skúsenosti a vedomosti matky
z obchodnej oblasti s horlivou túžbou šíriť osvetu o dojčení a vyvážiť
vplyv marketingu všetkého, čo bránilo úspechu dojčenia.
S projektom sa obrátila na tristo, áno, tristo firiem. Nakoniec
podporu odklepli v dvoch z nich. Vďaka podpore týchto firiem
sa mohla začať „Kampaň za zdravšiu generáciu Dojčiť je IN“ realizovať.
Písal sa marec 2012, keď sme spustili prvú webstránku.
Následne v júni sa konala prvá akcia – stretnutie mamičiek
s autorkou knihy „Praktický návod na dojčenie.“ Za šesť rokov sa
udialo veľa vecí. V rámci kampane sa dojčenie prezentovalo od
knižníc a materských centier cez najväčšie výstavisko a fakultnú
nemocnicu, až po ministerstvo. Cez nevyspytateľné cesty
osudu sa po rokoch matka ocitla v úlohe živiteľky rodiny, pre
ktorú sa kampaň stala hlavným predmetom podnikania.
A čo sa dialo s mladým chlapcom? Ružové okuliare si z očí nezložil
a húževnato išiel za svojím cieľom. Po strednej škole založil
firmu, ktorú doviedol k úspechu, o akom mnoho ľudí len sníva.
Z veľkej časti aj preto, lebo veril, že všetko vychádza z nášho
vnútra a vo chvíli, keď sa zamilujeme do svojho života, začnú sa
diať zázraky ako na bežiacom páse. Otvárajú sa dvere tam, kde
by sa iní neodvážili ani zaklopať, prichádzajú k nám ľudia, odborníci,
služby, výrobky, ktoré nás posúvajú ďalej. K tomu je ale
treba, aby sme mali jasno v tom, kam kráčame. Aby naše túžby
neboli sebecké, ale na úžitok nielen nás, ale aj ostatných. Aby
to, čo robíme a po čom túžime, bolo presiaknuté láskou.
Po mnohých úspechoch sa v hlave mladého podnikateľa zrodila
myšlienka vydať knihu. Nie obyčajnú, ale úspešnú. Je to ako
keď zakladáme rodinu: nestačí priať si dieťa, ale zdravé dieťa.
Samozrejme je treba pre to aj niečo urobiť. Napríklad vyberať
si životného partnera, s ktorým rodinu založíme, tak, aby predpoklady
na počatie potomka, po akom túžime, boli čo najlepšie.
Napríklad ak chceme dieťa s ohnivo červenými vlasmi, je malá
pravdepodobnosť, že ho splodíme s niekým, kto má blond vlasy
a my hnedé. Je to možné, no predsa.. Aj keď si bol vedomý, že on
sám tú knihu nenapíše, zachoval si vieru, že všetko je možné, ak
tomu naozaj veríme.
Takže túžba vydať úspešnú knihu v srdci mladého muža neutíchala.
Oveľa silnejšia však bola túžba, že sa raz, keď si založí
rodinu, stane dobrým manželom a otcom. Najlepším, akým len
môže byť.
Keďže vášeň k životu zinscenuje stretnutia a životné situácie,
ktoré často zahanbia aj najlepšieho scenáristu filmových trhákov,
zdanlivo náhodne a z úplne iných príčin sa stretli dvaja ľudia.
Mladý muž, ktorý mal za sebou zopár úspešných rokov podnikania,
a matka, ktorá menila životy dojčiacim mamičkám, no
potrebovala dať do poriadku ten svoj. Obchodná spolupráca,
vďaka podobnému vnímaniu sveta a príležitostí, sa rozvinula
v dobré priateľstvo a to sa zhmotnilo v niečom veľkolepom.
V knihe, ktorú práve držíte v ruke.
Je to kniha, ktorá bola napísaná s láskou. S láskou k životu
a dojčeniu.
Dostanú sa k vám veci nami prežité, naučené, prekonané,
zvládnuté, spracované. Tvorili sme ju s myšlienkou, že svet môže
byť lepším miestom pre život aj vďaka nám.
Nie je to obyčajná kniha, ktorú prečítate na jedno posedenie
a časom na ňu zabudnete. Veríme, že si z nej zoberiete aspoň
jednu vec, ktorú presadíte do svojho každodenného života
a vďaka tomu bude aspoň o jedno dojčené dieťa a dojčiacu matku
viac. O matku, ktorá sa aj vďaka informáciám z dôveryhodných
zdrojov, radám a tipom dokáže zodpovedne rozhodnúť, či
a dokedy chce dojčiť a následne k svojmu rozhodnutiu získa potrebnú
pomoc a podporu. Lebo vie, kde ju má hľadať a jej okolie
vie, ako jej reálne pomôcť.
Našou knihou chceme dosiahnuť, aby dojčenie nebola iba
zamilovanosť, ktorá vyprchá po pár mesiacoch, ale láskyplný
vzťah, ktorý dáva dojčeným deťom pevný základ do života
a matkám pomôže udržať dobré zdravie a osobný rast. Možno
vám pomôže práve v tom, aby ste sa stali dobrým životným
partnerom alebo otcom. Lebo sa naučíte, čo ženy naozaj potrebujú.
Dojčenie je krásny jazyk lásky, ktorý sa dá osvojiť. Prajeme
vám príjemné chvíle pri čítaní a hlavne pri pretavení našich rád
do vášho života. Zapnite pásy a držte sa nás. Dobrodružstvo sa
začína.
Nasaďte si okuliare, ak potrebujete. Trebárs aj ružové.
-koniec úvodnej kapitoly-
 

Chcem čítať ďalej – objednať knihu

 

Ako sa páčila čitateľom?


Kniha o úlohe širšej rodiny a okolia v úspechu dojčenia

Naša kniha vznikla s cieľom, aby svet bol lepším miestom pre život. Aj pre ten váš. Písal ju život sám. Mladý a úspešný podnikateľ mal veľký cieľ – aby sa raz, keď s milovanou ženou založí rodinu, stal dobrým manželom a otcom. Najlepším, akým len môže byť. K jeho cieľu sa našla cesta – stretol matku, ktorá založila a šesť rokov vedie kampaň na podporu dojčenia a svoje tri deti dojčila spolu desať rokov. Z ich priateľstva vznikla myšlienka vydania knihy, ktorú si ale nemôžete zakúpiť. Lebo na predaj nie je kniha, ale cenné informácie z dôveryhodných zdrojov, súvislosti, návrhy riešení, z ktorých si môžete niečo zobrať do svojho života. O dojčení, výchove, úspechu, budovaní vzťahov.

Nekupujte knihu. Ale šancu na lepší život, hodnotnejšie vzťahy.

Ďakujeme za priazeň.

S láskou k životu

Katka Brňáková a Boris Žitňák