Otázky a odpovede
Ako sa stať úspešnou dojčiacou matkou, kompetentným oteckom, podporujúcim starým rodičom a zdravotníkom. Ako byť oddýchnutá aj počas materskej dovolenky, nezvyšovať si riziko rakoviny prsníka a ženských orgánov, osteoporózy. Ako komunikovať svoje potreby a potreby svojich detí okoliu. Ako zlepšiť vzťahy v rodine.
1, O čom je kniha Dojčenie slovom aj písmom?
Predstavte si, že máte nádherné poslanie, ktoré je prospešné pre celú spoločnosť, len zatiaľ o ňom vie menej ľudí, ako by bolo žiadúce k tomu, aby sa udiali zmeny k lepšiemu vo väčšom rozsahu. V tom príde niekto, kto sa rozhodne na vlastné náklady vaše poslanie predstaviť čo najviac ľuďom, spôsobom, ktorý zaujme a osloví . Presne to sme spravili s poslaním siete poradkýň pri dojčení. Aby o poradenstve a podpore dojčenia vedelo čo najviac ľudí.
2, Pre koho je kniha určená?
Spôsob spracovania – citované odborné texty „zabalené“ do pútavých príbehov zo života spoluautorov osloví nielen tehotné ženy a matky malých detí, ale aj oteckov, starých rodičov, zdravotníkov, mladých ľudí, ktorých založenie rodiny len čaká a dokonca aj matky, ktoré z nejakého dôvodu dojčiť nemohli dovtedy, pokiaľ chceli.
3, Kto sú autori a čo majú spoločné s témou podpory dojčenia?
Katarína Brňáková – zakladateľka medzinárodnej komerčnej kampane na podporu dojčenia „Dojčiť je IN – Kampaň za zdravšiu generáciu“, ktorá spája malých a stredných podnikateľov v prospech podpory dojčenia na viacerých úrovniach. Úspešná dojčiaca matka, svoje 3 deti spolu dojčila 10 rokov. Od apríla 2019 majiteľka vydavateľstva TOP1 knihy.
Boris Žitňák – úspešný mladý podnikateľ, zatiaľ slobodný, bezdetný, s vášňou pre tvorbu lepšieho sveta. Jeho pohľad počas tvorby knihy zabezpečil, aby obsah bol zaujímavý a zrozumiteľný aj pre ľudí, ktorí s dojčením nemajú skúsenosti. Pôvodná myšlienka vydania knihy, ktorá obsahuje základné informácie o dojčení a je použiteľná aj pre muža, ktorý chce byť oporou pre dojčiacu ženu, pochádza práve od neho. Zakladateľ vydavateľstva TOP1 knihy a jeho majiteľ do marca 2019.
4, Kto spolupracoval na vydaní?
Materiál knihy z odborných zdrojov, fotografií a vlastného textu zostavili spoluautori: Katarína Brňáková a Boris Žitňák. Nádherné fotografie, ktoré predstavia dojčenie ako vzťahu poskytli mamičky z vlastných rodinných fotografií, nafotili ich fotografi Peter a Blanka Golejoví, Lenka Beluská a Erich Baláž. Aby text čo najviac odovzdal poslanie podpory dojčenia, odborne ho zrecenzovala Mgr.Andrea Poloková z OZ Mamila. O správne gramatické prevedenie sa postarala jazyková korektorka PhDr.Daniela Ondeková. Predstavy spoluautorov pretavila do nádherného vzhľadu grafička Réka Szabó. O tlač sa postaralo a pomocnú ruku počas celého procesu prípravy vydania poskytlo Polygrafické centrum.
5, Kto je za financovaním vydania?
Vydanie knihy financovalo v 97% vydavateľstvo TOP1 knihy z vlastných zdrojov. Za finančnú podporu ďakujeme partnerom Brilldent – bezbolestná stomatologická klinika, ELMARK Plus s.r.o., Zuzana Bellová a Villa Betula Resort.
6, Na čo slúži finančný zisk z knihy?
Kniha je tlačená na kvalitný papier s najnižšou ekologickou stopou, s certifikátom European Ecolabel a Blue Angel. Distribúcia knihy prebieha z centrálneho skladu, zabezpečuje ju externý partner. Vydavateľstvo prevádzkuje vlastný eshop s modernou možnosťou platby rôznymi platobnými kartami, cez platenú službu platobnej brány a spracovateľa platieb VISA a automatizovaným účtovným systémom. Partnerským distribútorom vydavateľstvo vypláca províziu/knihu dodáva za veľkoobchodnú cenu. Obrat vydavateľstva je využitý na financovanie chodu vydavateľstva, propagáciu knihy a vydanie ďalšej publikácie na podporu dojčenia (Magazín BIJO Matka), vypracovanie projektov na podporu dojčenia a pod.
7, Aký má úžitok organizácia poradkýň pri dojčení z predaja knihy?
Nakoľko kniha je v podstate veľkolepou propagáciou poradenstva pri dojčení a čitateľov odporúča pri citovaných textoch za účelom získania podrobnejších informácií nielen na web organizácie, ale aj na využitie poradenstva pri dojčení, resp.pravidelné navštevovanie podporných skupín dojčiacich matiek, prínos pre organizáciu je týmto spôsobom priamy. Zákazníci eshopu vydavateľstva majú pri objednávke možnosť finančne podporiť organizáciu poradkýň aj finančne. Táto možnosť je uvedená pri objednávke, aj na tejto stránke (v pravom hornom rohu) Vydavateľstvo podľa zmluvy s organizáciou vystaví spätne vyúčtovanie v prípade, ak sa na webe TOP1knihy.sk za predchádzajúci mesiac uskutočnila aspoň 1 objednávka so zadaním kódu MAMILA a prevedie finančné prostriedky na účet organizácie. Príspevok je vo výške 2€ z každej predanej knihy cez eshop vydavateľstva so zadaním kódu MAMILA.
8, Čo znamená TOP kniha o úlohe rodiny a okolia v úspechu dojčenia?
Momentálne je to jediná kniha na slovenskom knižnom trhu, ktorá svojim spracovaním má široký záber cieľových skupín a dokáže zaujať ľudí od stredoškolského až do dôchodkového veku, tému podpory dojčenia priblíži aj ľuďom, ktorí deti nemajú, resp.nemajú vo veku, že by sa téma dojčenia ich priamo týkala. Prívlastok TOP si zaslúžila aj 100%-nou zárukou vrátenia peňazí v prípade nespokojnosti čitateľov a Cenou ministra hospodárstva SR v súťaži Inovatívny čin roka 2018. Je jedinečná medzi knihami v téme aj pre ochranu životného prostredia – tlačená je na papier s najnižšou ekologickou stopou. Je to kniha, ktorú si prečítajú aj ocinkovia.
9, Dá sa kniha kúpiť aj u poradkyniach pri dojčení?
Podiel organizácie poradkýň pri dojčení na živote knihy spočíva v poskytnutí odborných textov použitých v knihe a odbornej recenzie pred vydaním.
10, Odkiaľ pochádza provokačný názov knihy „Nebuď tá, ktorá to vzdala!“ ?
Obyčajnú knihu o dojčení matky, ktoré dojčiť z rôznych príčin nemohli, pokiaľ chceli, by zobrali do rúk len ťažko. Práve názov, ktorý na prvý pohľad môže zasiahnuť aj negatívne, má vzbudiť pozornosť. Nie s cieľom ublížiť, ale podnietiť k čítaniu. Spolu so zárukou vrátenia peňazí v prípade nespokojnosti zaručuje, že kniha môže byť prínosom a poukázať na dôvody, prečo to danej matke nevyšlo, ktorý základný pilier úspechu dojčenia jej chýbalo a možno nevedome dopustila, aby došlo k predčasnému odstaveniu dieťaťa. Cieľom je naštartovať proces liečby rán na duši matiek a tým podporiť aj dojčenie ďalšej generácie. Ak si tieto matky uvedomia, čo vlastne odstavenie spôsobilo, kompetentne budú vedieť poradiť aj ostatným matkám v okolí, predniesť svoj príklad a pretaviť negatívne pocity na skúsenosť, ktorá pomôže tým, ktoré na výber ešte majú, aby sa mohli vyvarovať tomu, čo odstavenie spôsobilo. Záruku vrátenia peňazí počas 15 mesiacov života knihy nevyužila ani jediná nedojčiaca matka, spätná väzba od týchto matiek je pozitívna. Jedným z nosných myšlienok knihy je „Žiadna matka, ktorá odstavila dieťa, by nemala mať výčitky. Žiadna. V prípade, že by k odstaveniu došlo vtedy, keď sú na to ony aj deti pripravené, by to bolo presne tak.“ (48.strana knihy)
11, Čo na knihu hovoria čitatelia?
Hlavným poslaním knihy je, aby ľudia mali PREČO hľadať riešenia v podpore dojčenia. A to posolstvo odovzdáva maximálne. Zopár názorov nájdete TU aj TU.
12, Prečo je kniha taká drahá v porovnaní s ostatnými knihami?
Drahé je to, čo nestojí za cenu, za ktorú sa predáva. Naša kniha pomáha zlepšiť životnú úroveň čitateľov a ušetriť stovky až tisíce eur, o bolesti a negatívnych zážitkoch, tvorbe odpadu, ktorým sa dá predísť pretavením informácií do praxe, nehovoriac. Na kúpu nikto nemôže „doplatiť“ : ak vám kniha neušetrí toľko peňazí, za koľko ste si ju kúpili, peniaze vám vrátime do posledného centu my! Podmienky záruky vrátenia peňazí nájdete TU